Dames en heren, start de motoren!

In april begint het demoseizoen. Op de 15e vindt de jaarlijkse Geluids- en Toelatingsdag plaats bij Star Twin te Loenen, in combinatie met de Koningsasserdag van de Ducaticlub. Op 22 april is SAM ruimschoots aanwezig bij de Pitstopdag van Ten Kate Motoren (Nieuwleusen). Nóg een week later zal de expositie van classic racers tijdens het WK Superbike op het TT-circuit de historische motorsport opnieuw opvallend onder de aandacht te brengen van de liefhebbers van moderner spul. SAM is erbij.

Het Ermeloteam. Bert van den Hoorn (links) en Dirk Kamphorst.

Rijden gaan we om te beginnen in Lelystad, Hierden, Zwolle en Ermelo. Jammer dat de Drie Uren van Oss dit jaar niet door konden gaan, maar wie weet volgend jaar? ‘Lelystad’ wordt een testdag op het Midlandcircuit. De volgende twee zijn bij velen al bekend. In draf rechtsom met z’n allen. Wat betreft het circuit van Ermelo, dat bevindt zich in de buurtschap Horst. De baan ligt in het buitengebied en kent enkele mooie bochten. Organisator Bert van den Hoorn organiseerde er voorheen een aantal demo’s onder auspiciën van de HMV. Hij besloot na enkele demoloze jaren toch de handschoen weer op te pakken, samen met Dirk Kamphorst van het Ermelose Yamaha XS650 raceteam Motorline.

Bert: “Het is mooi dat we al de nodige ervaring hebben opgedaan. Bij de gemeente wisten ze nog waar het over ging en het verkrijgen van de vergunning was dan ook geen groot probleem. Maar er komt wel steeds meer vergaderen en papierwinkel aan te pas. Enfin, we hopen op een grote opkomst!”

Bert hoopt dat het dit jaar een succes wordt en dat in een volgende editie ook ruimte komt om demosessies voor de lokale brommerracers te organiseren. Overnachten in het rennerskwartier is niet mogelijk, maar voor degenen die op vrijdag al komen stelt een lokale agrariër een stuk land ter beschikking.

Blijf deze site volgen voor alle actuele informatie.

Bert van den Hoorn en Dirk Kamphorst, met de (moderne) Triumph van laatstgenoemde. Kamphorst: “We wilden eigenlijk gaan racen met een Triumph Bonneville, maar kozen uiteindelijk voor een Yamaha XS650. Een echte staande twin, maar het blok is betrouwbaarder en het onderhoud goedkoper.”

Dit jaar geen Drie Uren van Oss helaas. Hier Ynke Piersma op de razendsnelle Motortoer Moto Guzzi V50.

Poster racedemo Ermelo

 

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>