Einduitslag Drie Uren van Elst 2013 15-06-13

Einduitslag Drie Uren van Elst 2013

Geplaatst op 15 juni 2013

PlaatsStartnrRijdersMotor Teamstraftijdgemiddelde tijdronden
121Stefan Meyer/Wim HendriksHonda VF1000RBRS Suspension Works Team 157:34.87601:31.206106
266Leo Spierings/Adrie SpieringsHonda 750Team Motortuning.nl58:22.97701:28.363109
329Martijn van Wessel/André van AndelYamaha FZ750Team Van Andel Kerkdriel58:24.50501:32.613104
4169Frank Schouren/Bart SchourenYamaha FZ750Scouren Endurance Racing Team58:44.87701:31.329106
5604Nico Borrius/Henry RavestijnSuzuki GSX-RTeam Midlife Crisis59:18.75901:27.173110
6571DickAafjes/Dick BeetsHonda 500Team 60+ Nozems59:20.70001:38.03998
767Gerrit Timmermans/Marion VermeulenSuzuki 1000Racing Team De Molen59:30.76901:53.85785
816Peter Jansen/Martin van RuitenbeekLaverda 1000Team Van Dijk Laverda Racing59:30.80301:25.152114
950Ted Haanappel/Ynke PiersmaMoto Guzzi V50Team Paulus60:07.71101:31.275106
1086Gertjan Roes/Jarno VeldkampSuzuki GSX-RJan van Dam Endurance Team61;49.34601:25.209113
1171Ron Huijs/Renaud WaghemansSuzuki GSX-RBRS Suspension Works Team 261:55.70101:28.582109
1277Jaap Eikelenboom/Paul de BruijnHarris KawasakiMotoPort Uithoorn Team 262:32.76801:30.716106
13 119Sven Stoovelaar/Allard SchaaijHarley DavidsonTeam Drinken en Zo63:02.21701:36.96799
14782Cees Eikelenboom/Aart van ErkelKawasaki Z 750Team HIBRA Aalsmeer63:02.26201:46.73690
15784Mark de Vink/Kim BrouwersHonda VF 750FTeam Dutch Classic Racing.nl63:08.20801:36.86499
16713Harry "Zikke" Althof/Otto KoeterYamazuki 650Zik Racing Team63:47.81001:38.29999
1758Ronald Voncken/Ben MattheijHonda CB 900F Bol d'OrSparks Benka Race Team64:10.48101:27.743110
1831Henk van den Berg/Wilbert MunstersDucati TT1Team BergLaan64:15.92001:34.766102
19118Gerard Wezel/Jeroen MeijerHarley DavidsonTeam Van der Veldt Bronbemaling64:32.01201:38.24098
20718John Hersevoort/Ronald Groenendijk/Egli-Honda 750Team DEMO68:56.68801:49.42788
2128Jos Hammer/Bas HammerJanton KawasakiTeam Hammer Motorsport70:37.98401:31.709105
2211Jan van Dooren/Willie SchutsJan van Dooren/Willie SchutsKawasaki 75078:50.09101:33.485103
2314Martijn Elberse/Frank ElberseSuzuki GSX-RTeam O.J. Racing90:45.72201:43.19094
2478Mario Eikelenboom/Jaivy EikelenboomBakker KawasakiMotoPort Uithoorn Team 195:24.92701:45.18091
DNF
StartnrRijdersMotorTeamstraftijdgemiddelde tijdronden
61Otte Schakel/Berend SchakelLaverda 750SFTeam Schakel00:15.32201:20.0424
122 Goos Bartels/Leslie BartelsHonda VFR 400Team Bartels Best 00:20.44201:17.43513
91Gijs van Hesteren/Tajan van der WielHonda JapautoTeam Motorsport Harlingen-01:42.45901:27.97910
4Jan Kroon/Ton van DorenYamaha FZ750Team OTR53:57.10402:10.26630
53Perry de Ronde/Cees MarbusKawasaki GPZ 600Team Izanagi57:04.00201:44.02164
94Ingmar de Weerdt/Wilfred van BeekHonda CB 750 f2Team TET Classic Endurance76:56.55302:05.24278
70Marjan van Beveren/Jaap Jan den BoerYamaha XS 750Classic Raceteam Brouw77:49.63602:43.32636
777Bort Koelewijn/Albert den HartogBakker Suzuki GS 1000Team Crooke Tuning97:19.42701:57.395 75

Berekening regelmatigheid

Hoe berekent de software de regelmatigheid tijdens een demo? Harry Zikke Althof, onze ICT-goeroe en zelf endurancedeelnemer, legt het uit.

De regelmatigheid bereken we als volgt. Voor elke team (transponder) afzonderlijk:

  1. De tijden van alle ronden worden bij elkaar opgeteld = totale tijd.
  2. Het aantal ronden wordt geteld = totale aantal ronden.
  3. De totale tijd wordt gedeeld door het totale aantal ronden = gemiddelde rondetijd per rijder.
  4. Elke gereden ronde wordt vergeleken met de berekende gemiddelde rondetijd, het verschil (dus zowel sneller als langzamer) van elke ronde wordt opgeteld als “strafseconden” (ook een snellere ronde zorgt dus dat het aantal `strafseconden` groter wordt).
  5. Van alle rijders die gereden hebben wordt een volgorde bepaald met het minste aantal `strafseconden` bovenaan.
  6. Extra eis is dat een rijder tenminste 70% van het grootst getelde totale aantal ronden gereden moet hebben. Te weinig ronden leidt tot de uitsluiting van kwalificatie = DNF (Did not Finish). Deze 70 % is volgens het reglement en kan mogelijk aangepast worden door de wedstrijdleiding.
No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>