De jaarlijkse toelatingsdag van de SAM is weer achter de rug. Op 3 April j.l was het weer verzamelen bij motorzaak StarTwin in Loenen. Wat langzaam een traditie moet gaan worden werd het afgelopen jaar door de COVID-19 maatregelen enigzins verstoord, en voor dit jaar zag het er niet best uit. Het was voor de SAM en StarTwin geen optie om het te cancelen. Dit jaar moest het dus in een erg afgeslankte versie plaatsvinden
De jaarlijkse toelatingsdag van de SAM is weer achter de rug. Op 3 April j.l was het weer verzamelen bij motorzaak StarTwin in Loenen. Wat langzaam een traditie moet gaan worden werd het afgelopen jaar door de COVID-19 maatregelen enigzins verstoord, en voor dit jaar zag het er niet best uit. Het was voor de SAM en StarTwin geen optie om het te cancelen. Dit jaar moest het dus in een erg afgeslankte versie plaatsvinden
Familie Steenbeek kwamen met hun Suzuki GS550 in de aanhanger, stond mooi erin hoefde dus niet uitgeladen te worden. Eric en Leo Mennen konden de motor zo prima schouwen. Door Leo werd kritisch gekeken naar het uitlaat systeem, conclusie motor maakt iets teveel lawaai. De dag begon goed Leo was gelijk heel populair
De bijna 70 jarige Hendrikus Scholten liet zien wat je zoal kunt doen als je in de wintertijd zit. Hij bouwde, met als basis de Ducati monster, gewoon een zijspan! Met veel belangstelling werd gekeken en vooral geluisterd naar de verhalen omtrent het bouwen van het span. Na het tot leven wekken van de Duc bleek ook hier dat er iets teveel lawaai werd gemaakt. Nodige tips werden door Leo gegeven hoe hier verbetering in aan te brengen
Uit het verre Zeeuws-Vlaanderen kwam Dhr. van Lokeren met een Yamaha TZ250w. Mooie motor waar we vol bewondering naar hebben gekeken, de duwstart leverde nog wat hijgmomenten op maar de maschine liep als een zonnetje, Eric en Leo helemaal blij.
Simpel en doeltreffend bewees Dhr. Evers met zijn Honda CB250n. Ook hier speelde het drumstel iets te hard
Tussen de bedrijven door konden uiteraard de mensen genieten wat StarTwin in hun zaak hebben staan. Buiten werd zelfs de mogelijkheid geboden om proef te rijden op de Royal Enfields
Racing team Ha-Tec bracht deze wonderschone Zxr400 kawasaki´s ter schouwing, in perfecte racestaat.
De Voorzitter van de SAM had het genoegen om zijn Kawasaki Zxr400 als laatste aan te mogen bieden
Foto`s werden niet alleen voor het plakboek gemaakt, de mannen van de toelatingscommissie legen alle motoren vast op de gevoelige plaat om zo historie op te bouwen.
De Honda CBR400RR nc29 van Jarno KLein-Zandvoort, vorig jaar nog een blokschade gehad
Uiteraard kan men een straatfiets pakken die voldoet aan het regelement en deze ombouwen naar de “productie racer” van die tijd
Ons oog viel op de remhandle beveiliging, deze moet voorkomen dat rijders die elkaar raken niet de voorrem indrukken. Indien dit gebeurd kunnen er harde valpartijen onstaan. Eigenlijk zou iedere rijder deze moeten monteren, deze gaat waarschijnljk opgenomen worden in het regelement
Al met al was de dag een groot succes, met dank aan StarTwin en natuurlijk de deelnemers die de COVID maatregelen goed opvolgde. Nu maar hopen dat we er met zijn alle een mooi seizoen van kunnen gaan maken, aan de SAM zal het niet liggen.
No Comments