Tweede Paasdag. Het demoseizoen staat voor de deur. De SAM stelt jullie ook dit voorjaar graag in de gelegenheid om goed voorbereid aan het seizoen te beginnen. Dat doen we door middel van de test- en instructiedag. Let wel, het is geen racedemo.
Deze dag zal op 22 april plaatsvinden op het Midlandcircuit. De insteek van deze dag gelijk aan die van vorige jaren. Er zal gereden worden in groepen. De dag staat open voor SAM-rijders, en voor deelnemers vanuit de Black Mambagroep, Midlife Racing Team, BOT, RMM, CRT, HMV, etc.
De motoren zonder SAM-toelating of een toelating bij een van de andere genoemde clubs worden tevoren even bekeken. Voor deze testdag zal het toelatingsbeleid ruimhartiger zijn dan voor racedemo’s. Ook bepaalde youngtimers, of motoren die iets minder op baansport zijn gericht, kunnen toegelaten worden tot de dag. Neem bij twijfel even contact op met Gert Heideveld van de Toelatingscommissie, sam.toelating@gmail.com.
Het gebruik van degelijke motorkleding en een milieumat is verplicht. Hier wordt tijdens de dag nauwlettend op toegezien! Vanaf 8.00 uur is het terrein geopend. Overnachten is niet mogelijk.
Uiteraard hoef je niet achter een voorrijder te blijven, als je daar geen zin in hebt. De instructie is optioneel.
De toelatingscommissie zal aanwezig zijn voor degenen die een nieuwe motor willen laten bekijken.
Er is voldoende gelegenheid om flink wat tijd op de baan door te brengen, je collega’s te spreken en de nodige liters koffie te verstouwen. De kantine en de SAM-tent aan het circuit bieden daarvoor ruim gelegenheid. Indien jullie verdere suggesties hebben voor de invulling van deze dag vernemen we dat graag.
Vanwege de geluidsproblematiek moeten de motoren zo stil mogelijk zijn dus, allemaal graag DB-killer monteren, indien mogelijk.
Tijdschema Lelystad 2019 (PDF)
08.00-09.15 inschrijven en technische keuring
09.00-09.15 BaCo bespreking met wedstrijdleider/instructie portofoongebruik
09.30-09.45 rijdersbespreking
10.00-10.15 groep 1, 250-350 cc
10.15-10.30 groep 2, 50-125 cc
10.30-10.45 groep 3, EVO
10.45-11.00 groep 4, zijspan
11.00-11.15 groep 5, 500 cc
11.15-11.30 groep 6, 750 cc
11.30-12.00 pauze
12.00-12.20 groep 1, 250-350 cc
12.20-12.40 groep 2, 50-125 cc
12.40-13.00 groep 3, EVO
13.00-13.20 groep 4, zijspan
13.20-13.40 groep 5, 500 cc
13.40-14.00 groep 6, 750 cc
14.00-14.30 pauze
14.30-14.50 groep 1, 250-350 cc
14.50-15.10 groep 2, 50-125 cc
15.10-15.30 groep 3, EVO
15.30-15.50 groep 4, zijspan
15.50-16.10 groep 5, 500 cc
16.10-16.30 groep 6, 750 cc
16.30-17.00 vrij rijden
Rijtijd is inclusief het op- en afrijden van de baan.
Dit wedstrijdschema is onder voorbehoud en er kunnen geen rechten aan worden ontleend.
Groepsindeling: op basis van cilinderinhoud, bouwjaar en motorvermogen.
www.midland-circuit-lelystad.nl/
De lengte van de kleine oval bedraagt 425 meter, de grote oval meet ongeveer 600 meter. De oval- en asfaltbaan zijn omgeven door een publiekswal.
Er zijn tribunes (3 en 4) met 1.500 zitplaatsen, een kantine (2) met 250 zitplaatsen en een wedstrijdtoren met daaronder een kleine kantine (1) met 60 zitplaatsen. De grote kantine (2) wordt gebruikt bij grote evenementen. Bovendien zijn er ruim voldoende parkeerplaatsen (6).
De aan de baan gelegen kleine kantine (1) heeft 60 zitplaatsen en hier worden versnaperingen zoals broodjes, koffie, limonade, snoep en soep verkocht. Het terrein (1,3,4,) rondom deze kleine kantine gebruiken we deze dag als rennerskwartier.
Het Midland Circuit is in 1982 opgericht door wijlen Ieke Van De Wal. Ieke, ooit een groot coureur in de autospeedway en ovalracing, is in oktober 2013 overleden. In de loop der jaren heeft hij het circuit steeds verder uitgebouwd, tot een multifunctioneel auto- en motorsportcentrum.
Stichting Midland Circuit Beheer
Talingweg 89, 8218 NX Lelystad
Er is nogal wat veranderd rondom het circuit, vanwege de uitbreiding van vliegveld Lelystad. Zie de alternatieve route naar het Midlandcircuit.
Je krijgt na verzending niet direct een bevestigingsmail. Maar zodra de betaling binnen is krijg je die bevestiging wél van het wedstrijdsecretariaat.
Dit is een circuitdag, geen demo. We moeten het hele circuit afhuren, daarom berekenen we 35 euro per deelnemer of zijspanteam, plus dagverzekering 25 euro of tonen jaarlicentie met MON-pasje. We doen ook niet aan tijdmeting, dus de transponder is niet nodig.
Betalingen graag zelf overmaken, naar
Rabobank Eemnes NL49RABO 0315918764 t.n.v. SAM Motorsport
Je kunt ook bij het inschrijven betalen overigens.
Harrie van Erp 22/04/2019
Beste Menschen,
via deze weg wou ik een ieder bedanken voor de mooie dag
Groeten,
Harrie
RepliesRoy 21/04/2018
Hallo, mooie dag geweest. Bedankt!
Er zijn foto’s gemaakt. Waar komen die tevoorschijn?
Alvast bedankt
RepliesRoy
Redactie Gijs van Hesteren 22/04/2018
De foto’s komen op http://www.flickr.com/photos/theoannemarie/collections.
RepliesRedactie Gijs van Hesteren 20/04/2018
Jazeker, we hebben de decibelmeter bij ons morgen.
RepliesJoan/JM van de Pol 20/04/2018
hopelijk kunnen uitlaatgeluid daar ook getest worden!
Replies