Waarop letten de keurmeesters?

Chef motorkeuring Arie Middelkoop geeft ons door waarop hij en zijn keurmeesters letten bij de technische controles die aan elke racedemo en wegrace voorafgaan. Weer op andere zaken dan waar de Toelatingscommissie naar kijkt.

De checklijst

1. Rijnummer
2. Bediening: gas – rem – koppeling (gashandel moet vanzelf teruggaan!).
3. Voorvork / balhoofd.
4. Bevestiging van tank – kuip – zitje.
5. Vuldop, afdichting en borging.
6. Benzine: lekkage carburateurs en slangen.
7. Koelvloeistof: alleen WATER!
8. Olie afdichtingen: pakkingen – slangen.
9. Carterontluchting en opvang van e.v. lekkage.
10. Borgen van minimaal: VULDOP – PLUGGEN – OLIEFILTER.
11. Banden: profiel moet voldoende zijn, geen droogtescheuren, geen slicks!
12. Ketting en tandwielen.
13. Standaard en bok moeten verwijderd zijn.
14. Remmen: werking voor en achter – toestand van de remblokken – remslangen, kabels of stangen.

Extra controle voor 3-uren:
Verlichting voor en achter, moet de gehele race branden!
Benzine tanken moet zonder lekkage mogelijk zijn!

Drie van het keurmeesterteam aan de slag . Van links naar rechts: Otto Koeter, Arie van Middelkoop, Willem van IJzendoorn.

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>